فرق ولایت مطلقه فقیه با نظام استکبار و شاهنشاهی

نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس ایرانزنگ استکبار ستیزی به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور نواخته شدبه گزارش گروه اجتماعی برنا ، امروز ۱۳ آبان ماه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در مدرسه شاهد جواد الائمه زنگ مبارزه با استکبار را به صدا در آوردند.مهدی فیض در این مراسم گفت: یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب روز ۱۳ آبان سال ۵۷ است.وی افزود: تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل تهران د . نشست تبیین شه های حضرت (ره) در واحد مهاباد همایش داخلی تبیین شه های حضرت (ره) همزمان با سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب ی با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در آزاد ی واحد مهاباد برگزار شد. در این مراسم قهرمانی معاون فرهنگی واحد طی بیاناتی به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت (ره) پرداخت و از ایشان به عنوان یک مرد الهی نام برد. قهرمانی گفت: (ره) رس بزرگ الهی را برای نابودی طاغوت زمان و از بین بردن روح استکبار و استبداد در کشور به شایستگی محقق ساخت. وی افزود: حرکت حرکتی مستقل و برگرفته از ناب محمدی (ص) بود و و دین را در جهان به عنوان ادامه دهنده راه و اولیا مطرح د. ایشان در ادامه با اشاره به روح استکبار ستیزی بنیانگذار انقلاب ی تأکید کرد: خوی استکبار هرگز با عد سر سازگاری نخواهد داشت و آشنایی با حکمت ها و پیروی از فرمایشات ی را سرمنشاء اقتدار و عزت نظام مقدس ایران برشمرد. موقت م آباد گفت: ۱۳ آبا روز اعتراض به همسویی با تروریسم تکفیری، عبری است. خبر مهم نابودی این روزها در شبکه های خبری مهم دنیا مثل سی ان ان یا بازت نداشته است.  عظیم مردمی در روز 9 دی 88 - روز بصیرت   روز نهم دیماه سال 88 روز پیروزی امت عاشورائی بر بی بصیرتان و بر توطئه                                           استکبار جهانی. شیعه به روایت فرانسیس فوکویاما درسال ۱۹۸۶ یعنی دراوج پیروزی های رزمندگان درجبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما درکنفرانسی در اورشلیم تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه که توسط صهیونیستها برگزارشد، گفت:« شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عد خواهی اوست.چون شیعه در انتظار عد به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم ش ت ناپذیر است. او. کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز به ریاست محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد. معاون اول رئیس جمهوری گفت: ملت ایران پای نظام انقلاب ی ایستاده اند و با حضور پورشور خود در 22 بهمن از نظام و آرمان هایی که راحل برای انقلاب ترسیم کرده است، دفاع می کنند. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: مبارزه با مفاسد را از چشم مردم به بهانه تضعیف نظام پنهان می کنیم. چه بسا افشا ن یک مورد، آبروی کل نظام و مسئولان خدشه دار می شود. ... «جفری هالورسون» نظریه پرداز و پروفسور آریزونای امریکا، پس از فتنه ۸۸ با انتشار مقاله ای (که در سایت مرکز مطالعات استراتژیک آریزونا منتشر شد) تصریح نمود که دیگر را ارهای نظامی برای مقابله با حکومت ایران چندان کارآیی نداشته و جبهه غرب و استکبار باید تغییر تاکیک داده و «براندازی نرم» را در دستور کار خویش قرار دهد.

هالورسون نظریه خود را اینگونه مطرح می کند که ما برای موفقیت در مقابل نظام و حکومت ایران، باید از ماجرای کربلا بنفع خویش بهره. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دشمنان نظام به دنبال براندازی حکومت ایران هستند. ایران نوشت: راز قتل مرد میانسال که 19 ماه قبل به شکل مرموزی درخانه اش به قتل رسیده بود در همسرمطلقه مقتول و جوانش بود.عاملان این جنایت پس ازماه ها تحقیقات ویژه پلیسی از سوی کارآگاهان پلیس جنایی تهران دستگیرشدند. پـذیـرش ولایـت پـیـامـبر اکرم (ص ) و ان معصوم (ع ) و ولى فقیه در زمان غیبت ، لازمه مسلمانى است . مجموعه تشیع بر ولایتمدارى است و هر در نظام حکومتى مسئولیت بـالاتـر و مهم ترى دارد باید تبعیت او از ان الهى نیز بیشتر باشد. در صدر این گونه بوده و آیات قرآن کریم و تاریخ نیز گواه آن است . رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: گروه همان خوارج است که در برابر حضرت علی (ع) ایستادند.

به گزارش ایرنا حجت ال ˈمهدی طائبˈ در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته شهر همدان افزود: گروه ، خوارج عصر حاضر است و تمامی فعالیت های آنان منطبق با خوارج است.

وی با ذکر اینکه یک نظام پیچیده و دقیقی از تحرکات ددمنشانه گروه حمایت می کند، اظهار داشت: علت سکوت جوامع بین الملل در برابر جنایات این گروه، حمایت و پشتیبانی استکبار و رژیم جعلی صهیونیست از . زمانی مذاکره با امریکا در ایران بزرگترین جرم محسوب می شد اما حالا زدوبند های پنهان و اشکار با امریکا و استکبار کار هر روز و هر هفته ی اقایان شده... و روزی نیست که با مستکبرین به وین و ژنف و برو ل وپاریس .... به ماه عسل نروند !!! " به چه معناست؟" الف)فقیه کیست؟

مقصود از فقیه در بحث ، مجتهد جامع‏الشرایط است نه هر که فقه خوانده باشد. فقیه جامع‏الشرایط باید سه ویژگى داشته باشد;«اجتهاد مطلق‏»، «عد مطلق‏»، و «قدرت مدیریت و استعداد ى‏».
ایلنا نوشت: رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: معتقدم ماندگاری نظام با ماندگاری گفتمان اصلاحات یکی است و راه حل برخی چالش های درون نظام را گفتمان اصلاحات می دانم. اختصاصی از یارا فایل مقاله کامل درباره با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 7  نظریه ای در فقه شیعه است که نظام مشروع در دوران غیبت معصوم را بیان می کند.[۱] نظام ایران بر اساس این نظریه تأسیس شده است.ولایت محدود فقیه از جمله حق قضاوت، صدور فتوا در مسائل شرعی، اخذ وجوهات شرعی و رسیدگی به امور حسبیه از دیرباز در فقه یه مطرح و مورد بحث بوده و در ارتباط نزدیک با نهاد مرجعیت است. اما در نظریهٔ که بیش از همه توسط روح الله مطرح و تشریح شده، این ولایت تقریباً به تمام امور مربوط به معصوم گسترش پیدا می کند.[۲]تاریخچهشیخ مرتضی انصاری از نخستین فقیهانی ست که به بحث در مورد می پردازد.[۳] او این بحث را در کتاب مکاسب خود مطرح کرده و منصب فقیه جامع الشرایط را در سه منصب افتا، قضا و سیاست شرح می دهد. او در افتا و قضاوت را می پذیرد ولی در گسترش آن به حوزه امور تردید جدی دارد. او معتقد است «استقلال فقیه در تصرف اموال و انفس، جز آن چه از اخبار وارده در شأن علما تخیل می شود، به عموم ثابت نشده است.» و «اقامه دلیل بر وجوب اطاعت فقیه همانند جز آن چه با دلیل خاص خارج می شود، خار در من کوبیدن است»[۴]در واقع ولایت محدود فقیه مدتهاست که در فقه شیعه پذیرفته شده و به آن عمل می شود.[نیازمند منبع] از هنگام خلق مقام مرجعیت در سده چهارم قمری.[نیازمند منبع] بر مبنای این نظریه مجتهدین حق قضاوت، صدور فتوی و اخذ وجوهات شرعی را دارند.[نیازمند منبع]به طور کلی فقه شیعه در دوران معاصر در دو بنیاد متفاوت توسعه یافته است، نخست شه گران مخالف ان که مرتضی انصاری مهمترین ٔ آنان است و ان مذهبی مشروطه به ویژه محمدحسین نائینی نیز با رویکردی سلبی به ت و تأیید شرعی مشروطه آشکارا از آن حمایت می کنند و دوم شه های مبتنی بر که کاشف الغطاء و به ویژه صاحب جواهر و احمد نراقی شاخص ترین چهره های آن هستند. روح الله و پیروان آن او نیز هر چند همچون دستهٔ دوم ان را می پذیرند اما ساختار کاملاً متفاوتی ر ا برای آن پیشنهاد می دهند که موجب می شود نظام تفاوت آشکاری با ولایت فقهایی چون صاحب جواهر و نراقی داشته باشد.[۵]ادلّه: پشتوانه روایی ، مقبوله عمر بن حنظله است. بنابر این روایت، فقیه دارای صلاحیت را ان شیعه به نیابت نصب کرده اند و این نیابت به گونهٔ عام است.[۶] فقهای شیعه بر اصل حجت بودن فتوای فقیه عادل دارای شرایط فتوا بر افرادی که آن فقیه را به عنوان مرجع تقلید، یعنی به عنوان متخصصی که در احکام تحقیق کرده و دارای اجتهاد می باشد، صرفاً در مورد احکام شرعی متفق اند[۷][۸] و حتی برخی از آنان، این اصل را بدیهی دانسته اند.[۹][۱۰] اما گسترش این نیابت در کلیه امور مورد اختلاف مخالفین نظریه ولایت مطلقه فقیه می باشد.مبنای مشروعیت: در بین م عان نظریه در مورد مبنای مشروعیت حکومت ولی فقیه اختلاف مهمی وجود دارد. برخی قائل به نظریه مشروعیت الهی هستند که به ولایت انتص فقیه معروف است و برخی دیگر مشروعیت او را ناشی از انتخاب مردم می دانند که به ولایت انتخ فقیه یا آیت الله منتظری معروف است.هر دو این نظریات به شدت تحت تأثیر تجربه در دوران هستند.نظریه نصبمصباح یزدی در کتاب «حکومت ی و » و عبدالله جوادی آملی در کتاب «پیرامون وحی و ی» بیش از همه به شرح این نظریه پرداخته اند. البته این دیدگاه خاص این دو نیست و شمندانی چون ناصر مکارم [۱۱] و لطف الله صافی گلپایگانی[۱۲] نیز دیدگاهی اینچنینی دارند.براساس این نظریه مشروعیت حکومت در زمان غیبت با حکم الهی و مشروعیت ولی فقیه ناشی از نصب او توسط معصوم است. به این ترتیب این نظام است که مشروعیت خود را از ولی فقیه می گیرد -نه برع - و تمام کارهای قوای سه گانه زمانی اعتبار دارد که رضایت ولی فقیه را به همراه داشته باشد.[۱۳]جوادی آملی نیز در تحلیلی عقلی از قاعده لطف به مثابه استدلالی برای انتص بودن بهره می گیرد. موافقان این نظریه به نوشته ها و فعالیت های آیت الله روح اله نیز استناد می کنند. او در کتاب بیع در استدلال عقلی خود بر می نویسد: «هرآنچه دلیل ت است، عین همان ادله دلیل بر وم حکومت بعد از غیبت ولی امر است.» و مسلم است که در نگرش رایج شیعه ادله ت بر وجوب نصب ان معصوم از جانب خداوند دل دارند.نظر و انتخاب مردم در این نظریه هیچ مشروعیتی به حکومت فقیه نمی دهد و رأی به خبرگان در واقع رجوع به بینه است. یعنی مردم کارشناسان مذهبی را انتخاب می کنند تا آنان فقیه اصلح و اعلم را کشف کنند و شهادت آن ها موجب یقین دیگران می شود..[۱۴]همچنین مصباح سخنان آیت الله در زمان انتصاب بازرگان، استفاده از کلمه «منصوب می کنم» در تنفیذ احکام ریاست جمهوری بنی صدر، رجایی و و به ویژه فرمان تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام که در اختیارات در قانون اساسی پیش بینی نشده بود را شاهدی بر فراتر بودن ولی فقیه از قانون، و اعمال ولایت مطلقه فقیه می داند. او تشکیل مجمع تشخیص مصلحت را نشانه تمثیلی بودن اختیارات که در اصل ۱۱۰ بیان شده، می داند. یعنی در شرایط عادی ولی فقیه در همین چارچوب است اما در در شرایط فوق العاده به اقتضای ولایت مطلقه الهی خود می تواند تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.[۱۵]م عان این نظریه همچنین اصول ۵ و ۱۰۷ قانون اساسی را نیز شاهدی بر نظریه خود می دانند.نظریه انتخاببر اساس این نظریه در زمان غیبت ان معصوم و در شرایطی که ای نیز از جانب او مشخص نشده است، بر مردم واجب است که فقیه جامع الشرایطی را برای حکومت برگزینند.این نظریات طبعی انتقادی دارند و با توجه به مشکلات نظری و عملی نظریه نصب و تجربه در شکل گرفته اند. آثار متعددی در این زمینه نوشته شده که کتاب « ، حکومت صالحان» اثر نعمت الله صالحی نجف آبادی و به ویژه «دراسات فی ولایة الفقیه» اثر حسینعلی منتظری از مهمترین آن ها هستند.[۱۶]صالحی با تقسیم نظریه های به «ولایت به مفهوم خبری» و «ولایت به مفهوم انشایی» این دو نظریه را از هم متمایز می کند. او معتقدان نظریه نصب را قائلان به به مفهوم خبری می داند، به این صورت که؛ «فقهای عادل از طرف خدا منصوب به ولایت هستند» و به مفهوم انشایی را به صورت؛ «مردم باید فقیهی دارای شرایط را به ولایت انتخاب کنند» بیان می کند.او در دفاع از مفهوم انشایی که نقش اصلی را به انتخاب مردم می دهد، معتقد است که نصب فقیه از سوی خدا به این معنا که همه فقها -یا یک فقیه غیر معین- از طرف خداوند ولایت دارند در مرحله ثبوت محال است و قابل تصور نیست. در مرحله اثبات نیز ادله کافی برای آن وجود ندارد. پس دلایل عقلی و نقلی ناظر بر را باید ناظر به مفهوم انشایی دانست.[۱۷]منتظری نیز استدلال های مشابهی را با افزوده ها و نظم بیشتری دنبال کرده و در مجموعه استدلال های دیگری ولایت انتخ را منوط به فرض عدم اثبات مدعای نظریه نصب می کند. او در توضیح عدم امکان نصب عام و خدشه آن در مقام ثبوت، فرضی را مطرح می کند که در یک زمان بیش از یک فقیه دارای شرایط ولایت موجود باشد و پنج احتمال قبل تصور را در چنین ح ی مطرح کرده و ایرادات جدی به هر یک از آنان وارد می کند.احتمال یکم. همه فقهای واجد شرایط یک عصر به صورت عام استغراقی از جانب ائمه(ع) منصوب باشند. در این صورت هریک از آنان بالفعل ولایت داشته و مستقلا حق اعمال ولایت دارند.احتمال دوم. همه فقها به نحو عموم ولایت دارند، اما اعمال ولایت جز برای یکی از آنان جایز نیست.احتمال سوم. فقط یکی از آنان به ولایت منصوب شده باشد.چهارم. همه منصوب به ولایت باشند، لکن اعمال ولایت هر یک از آنان مقید به هماهنگی و اتفاق نظر با دیگران باشد.پنجم. مجموع آنان منصوب به ولایت باشند که در واقع همه آنان به منزله واحد هستند که واجب است در اعمال ولایت با یکدیگر توافق و هماهنگی کنند.او در بطلان هر یک از این احتمالات به دلایل عقلی و روایات بسیاری رجوع می کند و در پایان نصب فقیهان را محال می داند. و همچنین ۲۶ دلیل عقلی و نقلی دیگر را نیز در تقویت دیدگاه انعقاد ت به انتخاب امت مطرح می کند.م عان نظریه انتخاب نیز به برخی از سخنان و نوشته ها و استفتائات آیت الله ، اصول ششم، پنجاه و ششم، یکصدوهفتم و یکصدوچهل و دوم قانون اساسی و به ویژه اصل ۱۱۱ که به امکان عزل و اصل ۱۴۲ که به بررسی اموال ی مربوط است را مورد استناد قرار می دهند. نجف آبادی همچنین سخنان در خطبه های تهران در ۱۲ آبان ۱۳۶۱ را مورد اشاره قرار می دهد:حتی مقام ی هم بنا بر نظام و قانون اساسی ما که ملهم از دین و است با انتخاب مردم انجام می گیرد. این مردمند که عالی ترین مقام کشور... یعنی را انتخاب می کنند، آنها می خواهند تا ، شود... همه در نهایت به انتخاب مردم برمی گردند.هاشمی رفسنجانی نیز در حمایت از نظریه انتخاب به فرایند تعیین از سوی مجلس خبرگان اشاره می کند و می گوید:بعضی ها روی نظریه کشف تأکید کرده و می گفتند: نقش ما این است که آن چیزی را که در واقع متعیّن است، کشف کنیم. ولی من فکر می کنم ممکن است در هر زمانی تعداد زیادی از فقها باشند که صلاحیت داشته باشند، ولی نهایتاً باید یکی از آن ها انتخاب شود... ممکن است در انتخاب اشتباه هم رخ بدهد؛ یعنی اکثریت اعضای مجلس خبرگان به یک فرد رأی بدهند، اما در عین حال فرد اصلحی هم در جامعه وجود داشته باشد. در چنین صورتی طرفداران نظریه کشف چه می گویند، آنها باید بپذیرند فردی که انتخاب شده ولی امر واقعی نیست.»[۱۸]ولایت مطلقه فقیهبر اساس نظریه ولایت مطلقه فقیه لازمه پذیرش حکومت ی، روا داشتن اختیارات مطلق برای فقیه است. فقیه، حاکم علی الاطلاق است و همه اختیارات معصوم شیعه را دارا است؛ زیرا ولایت مطلق، به معنای رعایت مصالح عام در س رستی جامعه است و چون حوزه حکومت، مصالح عمومی را نیز در بر می گیرد، بدون ولایت مطلق ب ایی حکومت ی و اجرای احکام دین ممکن نیست.[۱۹]به گفته سید علی ، ولی فقیه تمام اختیارات (حتی اختیار بر نفس و جان مسلمانان) را داراست و رای او بر نظر همه مردم و حتی سایر فقها برتری و رجحان دارد:مراد از ولایت مطلقه فقیه جامع الشرایط این است که دین حنیف که آ ین دین آسمانی است و تا روز قیامت استمرار دارد دین حکومت و اداره امور جامعه است، لذا همه طبقات جامعه ی ناگزیر از داشتن ولی امر و حاکم و هستند تا امت ی را از شر دشمنان و مسلمین حفظ نماید، و از نظام جامعه ی پاسداری نموده و عد را در آن برقرار و از ظلم و تعدّی قوی بر ضعیف جلوگیری نماید، و وسائل پیشرفت و شکوفائی فرهنگی، و اجتماعی را تأمین کند. این کار در مرحله اجرا ممکن است با مطامع و منافع و بعضی از اشخاص منافات داشته باشد، حاکم مسلمانان پس از این که وظیفه خطیر ی را طبق موازین شرعی به عهده گرفت، باید در هر مورد که لازم بداند تصمیمات مقتضی بر اساس فقه ی اتخاذ کند و دستورات لازم را صادر نماید. تصمیمات و اختیارات ولی فقیه در مواردی که مربوط به مصالح عمومی و مسلمین
با
مقاله کامل درباره
رجب طیب اردوغان گفت که انگیزه اصلی برای اصلاح قانون اساسی و انتقال از نظام پارلمانی به نظام ریاستی این است که نظام فعلی دیگر توانایی تحقق اه ترکیه را ندارد. نگاهی به تاثیر رشد رسانه های جمعی بر کنجکاوی مردم راجع به زندگی خانواده های سلطنتی در اروپا و مشکلاتی که این برای ایشان ایجاد کرده است. مانند ازدواج شاه انگلستان با یک زن مطلقه و واکنش منفی کلیسا. اصل یقظه و انتباه، یعنى نور یقظه و جذب حق، چه بظاهر بر اثر تلاوت آیات و تدبر در آنها، چه بر اثر تفکر در آیات وجود، و چه بنحو دیگر باشد، بحکم مشیت حق و بمقتضاى ولایت مطلقه تکوینیه، از طریق حاملین مقام ولایت مطلقه خواهد بود، چه انسان خود به این امر توجه داشته باشد، و چه غافل از آن باشد.
آنان مجارى فیض حضرت حق، و وسیله‏ هاى خلق و انسانها بسوى او مى‏باشند. آنچه از حق مى‏رسد، از طریق آنان مى‏رسد؛ و هر ى در طلب حق باشد، بوسیله آنان بسوى او خواهد رف. دبیرکل مجموع ون مبارز با بیان اینکه اصلاح طلبان از نظام عبور نکرده اند، گفت: باتوجه به اینکه ی رأی ها داده شده در انتخابات اخیر را رأی به نظام دانستند و با توجه به تعداد آرای نامزد پیروز، نتیجه می گیریم که اصلاح طلبان بیشتر از دیگران به نظام رأی داده اند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت : امروز توان رزمی و دفاعی بسیج با بدبینانه ترین برآوردها 10 برابر دوران دفاع مقدس است. محمد رضا نقدی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمانهای (ره) افزود: امروز بسیج به یک نیروی بازدارنده در مقابل دشمن تبدیل شده است . وی گفت :امروزه عرصه اصلی جنگ در حوزه فرهنگی و اقتصادی است وامیدواریم با کمک ان فعال در رسانه ها و اهالی قلم وهنر بتوانیم آثار خوبی در این جبهه داشته باشیم و حماسه بزرگی را به عظمت دفاع مقدس در جبهه فرهنگی خلق کنیم. نقدی اقدامات بسیج را الگوی ملل آزاده برای مقابله با سلطه گری خواند و افزود : بسیج به الگو و نماد بارز و موفق استکبار ستیزی و مبارزه با زیاده خواهی در سطح جهان مبدل شده است. وی گفت : امنیت کنونی کشور مرهون خون و ی های حکیمانه راحل و ی است و امروز عطر خوش فرهنگ بسیج در عراق، و لبنان به مشام می رسد و ملت هایی که از ظلم استکبار به ستوه آمده اند با الگو برداری از نظام مقدس مبارزه خود برای سرنگونی حکومت های دیکتاتوری و وابسته به استکبار جهانی را آغاز کرده اند. نقدی افزود: مبارزات جوانان گمنام و بی دفاع فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی در حقیقت تجلی تفکر و فرهنگی است که موجب تحمیل ش تهای سنگین و بار به این رژیم غاصب و منفور در رزمین های ی شده است. وی تاکید کرد: دشمنان بدانند که بسیج همراه با ملت سرافراز ایران ی همواره م ع و پاسدار آرمان های والای انقلاب و راحل هستند و برای تحقق این مهم نیز اراده ای مستحکم و عزمی راسخ دارند. ولی فقیه در برخی اظهارنظرها مبنی بر دور سایه جنگ از طریق را شعاری پوپولیستی و عوام فریبانه عنوان کرد. http://jamedadi.ir/wp-content/uploads/2013/11/80389912-3333912.jpgروز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب ی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت (ره) را در قم دستگیر و به دستور ، به ترکیه تبعید د. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخ های در ایران، راه پیمایی د، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط ، لانه ی جاسوسی را در تهران تسخیر د و جاسوسان یی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد یی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای ی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری د....... معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: مدرن سازی نظام آماری ایران را شروع کرده ایم تا یک تحول بنیادین در نظام آماری کشور ایجاد کنیم. دادسرای ویژه ت با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام بازداشت احمد منتظری توضیح داد که این بازداشت با هدف اجرای حکم دادگاه برای 6 سال زندان او بوده است.احمد منتظری بازداشت شد / اطلاعیه دادسرای تاحمد منتظری بازداشت شد. او فرزند آیت الله منتظری است.

به گزارش عصرایران، دادسرای ویژه ت با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام بازداشت احمد منتظری توضیح داد که این بازداشت با هدف اجرای حکم دادگاه برای 6 سال زندان او بوده است.

در اطلاعیه دادسرای ویژه ت آمده است که احمد منتظری به "تضعیف مبانی نظام مقدّس و اهانت، افترا و دروغ پردازی های متعدد وی  نسبت به معمار کبیر انقلاب حضرت قدس سره الشریف و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی" اقدام کرده است.

به نوشته خبرگزاری ها، متن کامل اطلاعیه دادسرای ویژه ت در پی بازداشت احمد منتظری به این شرح است:

در پی اقدامات آقای احمد منتظری مبنی بر تضعیف مبانی نظام مقدّس و اهانت، افترا و دروغ پردازی های متعدد وی  نسبت به معمار کبیر انقلاب حضرت قدس سره الشریف و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی، نامبرده در دادگاه بدوی محاکمه که متعاقب اعتراض به رای صادره، دادگاه تجدیدنظر (متشکل از قضات عالی رتبه دیوانعالی کشور شاغل در دادگاه ویژه ت) با حضور ایشان تشکیل و به 6 سال حبس قطعی محکوم شده است ؛ محکومیت وی در تاریخ 4/12/1395 اجرا گردید.

روابط عمومی
دادسرای ویژه ت قم معاونت ن و امور خانواده نهاد ریاست جهموری درباره شکایت از یکی از نمایندگان پیشین مجلس گفت: پیگیر شکایت خود هستیم، دروغ پردازی‌ها باید ثابت شود و امیدوارم حکم عادلانه داده شود.   شهیندخت مولاوردی درباره شکایت معاونت ن و امور خانواده نهاد ریاست جهموری درباره ادعای ارائه لیستی از سوی این معاونت از ن مطلقه ۲۰ تا ۲۵ سال به سازمان ملل به منظور اعزام به آنتالیا گفت:... ادامه مطلب توسعه نظام مالیاتی به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور شناخته می شود و اصلاح نظام مالیاتی، از الویت ها و پروژه های مهم وزارت اقتصاد است. در قران کریم انی که بر پایداری ورزیده و در برابر مشکلات و فشارهای درونی و بیرونی صبر و شکیبایی پیشه کنند، صفت برازنده اهل استقامت گذاشته شده و خداوند در آیات بسیاری آنان را به عناوین مختلف ستوده است . از میان تعاریف مختلفی که برای فرهنگ طرح کرده اند می توان فرهنگ را مجموعه ای از باورها ،ارزش ها ، اخلاقیات ، علم و ادب ...دانست که می بایست به وسیله آموزش به نسل های بعدی منتقل شود از آنجایی که نظام فرهنگی نسبت به نظام دارای تقدم و اص وجودی بیشتری ا. عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی باید با سایر تشکیلات و ارگان های مرتبط با سلامت ارتباط داشته باشد و این امر به معنای تی شدن و از بین رفتن استقلال این سازمان نیست. (ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷ پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال قریب به سه میلیون ایرانی قرار گرفت. روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. تبعید (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده اند. همشهری آنلاین: دبیر شورای نگهبان با تجلیل از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را شخصیتی کلیدی در نظام ی توصیف کرد. معاون رئیس جمهور غنی دلیل خود برای رد نظام پارلمانی را عدم حضور احزاب ملی عنوان کرد و گفت: نظام پارلمانی "باعث بی ثباتی و منازعات می شود". کفر در لغت دارای معانی بسیاری است و ضد ایمان است , کفر از ماده ی کفر( به فتحه ی هر سه حرف ) مشتق شده که به معنی " ستر و پوشیده " است , هم چنان که کافر هم ستر و پوشاندن را لازم می داند کفر منقسم می شود به : کفر به , کفر به رحمان کفر به رحمان منقسم می شود به : کفر لسانی , کفر جنانی - که هر یک یا جدا از دیگریست و یا با دیگریست , به هر تقدیر یا کفر واحب الوجود است یا کفر معبود , یا کفر مبداء , یا کفر رس مطلقه , یا کفر رس خاصه , یا کفر ولایت مطلقه , یا کفر ولایت خاصه . رییس شورای هماهنگی بانک های تی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش زمینه اصلاح نظام ‏بانکداری کشور، با در نظر گرفتن اینکه بانک ها در این روند نباید تضعیف شوند، این است که ابتدا نگاه خود را به این نظام ‏تغییر داده و اصلاح کنیم و سپس با در نظر گرفتن مصالح اقتصادی کشور، دست به تغییرات و اصلاحات لازم در نظام بانکی ‏بزنیم.‏ به استحضار می رساند مراسم پر شکوه روز جهانی قدس( آ ین ماه مبارک رمضان) در روز مورخ 93/05/03 ساعت 10:30 صبح همزمان با سراسر کشور در زنجان از میدان قائم به سمت مصلی خاتم الانبیاء برگزار می گردد. از تمامی همشهریان عزیز دعوت می شود در این استکبار ستیز شرکت نمایند. سخنران مراسم آسودی معاون محترم فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در پاسداران می باشد. ولی فقیه در کاشان و این شهرستان گفت: وضعیت کنونی کشور در شان منتظران مهدوی نیست. فرمانده کل گفت: نظام ی و انقل که از ایران شکل گرفت در راه اصلی خود قرار دارد و با استحکام و پتانسیلی که در مناطق ایجاد شده است نظام ی استوار باقی خواهد ماند.

جستجوهای اتفاقی